dilluns, 16 de febrer del 2009

els meus Enriques


Jo tinc dos Enriques, el Kike i el Quique. Tots dos son els meus amics, me´ls estimo molt a tots dos, ambdós son cómplices i companys de malifetes inoblidables, encara que no estic massa segura de que siguin confessables.

Els dos Enriques no es coneixen, tampoc son del mateix entorn, tenen gustos molt diferents i son del tot excèntrics, que és el que més m´agrada. Però cadascún d´ells sap de l´existència de l´altre. El meu Kike canta com ningú i junts ens varem emocionar en plena classe d´Etnografia Regional cantant el Txoria Txori de Mikel Laboa. Es l´home amb la mirada més intensa que he vist mai. És un seductor i ell ho sap, el molt bandido.

El meu Quique toca la guitarra, canta i composa unes cancions precioses. I escriu i dibuixa i lia uns canutos de morir-se. És un anacoreta i un misàntrop però generós i solidari com poques persones que jo conegui. M´ha fet un retrat, aquest que acompanya el text que escric. M´agrada molt.

Els meus Enriques representen el meu millor concepte de l´amistat. Amb ells no hi tinc límits, puc ser jo mateixa, puc parlar de tot, els hi puc explicar el que sigui que m´escolten sempre i no em jutgen mai. M´agrada escoltar-los perque tenen unes vivències emocionants i me les expliquen sense cap vanitat. M´agrada fer broma amb ells i beure fins el cul de l´ampolla. I jo sóc una dona i ells son homes, vet-ho aquí. I què?
L´amistat, quan és sincera i autèntica no coneix cap més reglament que els sentiments. No fa distinció de sexes ni classes ni res que diferencii a les persones. L´amistat no té moral, no li fa cap falta i no coneix la censura perque no jutja. Amistat és donar i rebre, sentir el plaer de donar-se i gaudint del que es rep. Els meus amics em tenen, sencera, sense objeccions i jo sé que els tinc a ells en la mateixa mesura.

Quique, Kike, gràcies per ser al meu costat en les hores més baixes. Us estimo

En castellà:

Yo tengo dos Enriques, Kike y Quique. Los dos son mis amigos, a los dos los quiero mucho, ambos son cómplices y compañeros de fechorías inolvidables, aunque no estoy muy segura de sean confesables.

Los dos Enriques no se conocen, tampoco son del mismo entorno, tienen gustos muy diferentes y son del todo excéntricos, que es lo que más me gusta. Pero cada uno de ellos sabe de la existencia del otro. Mi Kike canta como nadie y juntos nos emocionamos en plena clase de Etnografía Regional cantando el Txoria Txori de Mikel Laboa. Es el hombre con la mirada más intensa que he visto nunca. Es un seductor y lo sabe, el muy bandido.

Mi Quique toca la guitarra, canta y compone unas canciones preciosas. Y escribe y dibuja y lía unos canutos de morirse. Es un anacoreta y un misántropo pero generoso y solidario como pocas personas que yo conozca. Me ha hecho un retrato, éste que acompaña el texto que escribo. Me gusta mucho.

Mis Enriques representan mi mejor concepto de la amistad. Con ellos no tengo límites, puedo ser yo misma, puedo hablar de todo, les puedo contar lo que sea, me escuchan siempre y no me juzgan nunca. Me gusta escucharlos porque tienen unas vivencias emocionantes y me las cuentan sin ninguna vanidad. Me gusta bromear con ellos y beber hasta el culo de la botella. Y yo soy una mujer y ellos son hombres, fíjate tú. Y qué?

La amistad, cuando es sincera y auténtica, no conoce más reglamento que los sentimientos. No hace distinción entre sexos ni clases ni nada que diferencie a las personas. La amistad no tiene moral, no le hace ninguna falta y no conoce la censura porque no juzga. Amistad es dar y recibir, sentir el placer de darse y disfrutar de lo que se recibe. Mis amigos me tienen, entera, sin objeciones y yo sé que les tengo a ellos en la misma medida.

Quique, Kike, gracias por estar a mi lado en las horas más bajas. Os quiero.

1 comentari:

el_Coli ha dit...

Actualitza, la blogosfera i jo et trobem a faltar ...